Salgbetingelserne for handel på annanordica.dk v/Anne-Mette Hermann, Byagervej 51, 8450 Hammel, tlf. 7199 5177, CVR.: 35623043, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Ved køb af Energiarmbånd

Farver og udseende på krystallerne og stenene i Energiarmbåndene kan variere fra billederne på hjemmesiden.

Derudover kan der forekomme ’fejl’ i perlerne, da krystallerne og stenene er lavet af moder jord - hvilket du også accepterer ved køb.

Betaling

Betaling med kort

Annenordica.dk modtager betaling med MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og MobilePay på webshoppen.

Beløbet trækkes fra dit kort, når varen afsendes herfra. Korthandel hos annanordica.dk er gebyrfrit for dig. 

Annanordica.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fragt

Hos Anna Nordica anbefaler vi sikker levering via GLS Pakkeshop.

Levering med GLS

Pakker afsendes alle hverdage kl. 11. Bestiller du efter kl. 11 eller i weekenden/helligdage eller under ferie, sendes førstkommende hverdag.

Leveringstid 1-3 hverdage.

Levering med PostNord

Levering på din hjemmeadresse er på eget ansvar – herunder skader, bortgåede eller glemte pakker, ligeså.

Anna Nordica fraskriver sig et hvert ansvar for pakker (og deres tilstand) ved levering til hjemmeadressen. Skader o.lign. påført på pakken og dens indhold ved hjemmelevering påvirker dermed også din returret – så vælg gerne GLS Pakkeshop, for din sikkerheds skyld.

Afhentning

Det er ikke muligt at afhente bestilte varer.

Forbehold for sygdom og andet uforudset. I ferieperioder kan der gå længere tid, du oplyses altid herom på forsiden af annanordica.dk samt i bestillingsprocessen.

Levering til udlandet (Fragt individuelt)

Leverancer af pakker til Færøerne, Grønland, Norge og øvrig udland sker mod betaling. Jeg kontakter dig på mail vedrørende fragtpris.

Alle ordrer til udlandet inkl. fragt, gebyrer, emballage m.m. skal forudbetales, inden varen forlader butikken.

Manglende afhentning i Pakkeshop

Du har ca. 10 hverdage til at afhente din pakke i den valgte Pakkeshop, efter du har modtaget besked fra GLS om at pakken er klar til afhentning.

Afhenter du mod forventning ikke din pakke, vil pakken blive sendt retur til Anna Nordica. Herefter vil du blive kontaktet, hvor du kan vælge at få tilsendt pakken igen, eller få returneret købsbeløbet – her tilskrives dog et standart administrationsgebyr på 100kr. Administrationsgebyret skal overføres til Anna Nordica ved gensendelse af din pakke. Ved returnering af købsbeløbet fratrækkes administrationsgebyret returbeløbet.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Annanordica.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give Anna Nordica meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 7199 5177. I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give Anna Nordica tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos Anna Nordica, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, du får ikke fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til Anna Nordica uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse - også ved bytning til anden eller ligende vare. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Manglende eller brudt original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres ubrudt i original emballage. 

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til Anna Nordica, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor Anna Nordica har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Anna Nordica gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Anna Nordica kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Anna Nordica
Byagevej 51
8450 Hammel

Anna Nordica modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Anna Nordicas reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så jeg kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamation og vare-returnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Anna Nordica
Byagervej 51
8450 Hammel
Tlf. 7199 5177

Anna Nordica modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til indehaver Anne-Mette Hermann på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive e-mailadressen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Salgsbetingelserne er senest opdateret 23/5-2018.